Direct na het concert in September start Toine weer met het uitzoeken van nieuwe muziek. Elk nummer wordt van diverse orkesten beluisterd, vervolgens krijgt de arrangeur opdracht om de gekozen nummers uit te schrijven (arrangeren). Dan wordt gestart met het ontwerp, de naam, de bouwtekeningen, vergunningsaanvragen, de eventuele subsidie en sponsoren binnenhalen. Repetities ingepland en artiesten benaderd.
songteksten uitgeschreven waar alle oetjes en aatjes van de backing-vocals in verwerkt staan. en welke microfoon iedereen heeft.
vervolgens het audio, licht en beeld technisch plan ontworpen en het script voor alle disciplines uitgeschreven.
- Toine van de Klundert
Voorzitter | Producent
Nog maar amper uitgerust van de vorige editie, gaat ook Yannic van start met het bedenken van een nieuwe naam. Vervolgens het ontwerp van de nieuwe poster diner-kaarten tickets en toegangsbandjes. Het mede contacten leggen met de eventuele nieuwe artiesten. Vervolgens wordt samen met het dansteam gekeken naar een haalbaar invulling voor het nieuwe repertoire. Het uitzoeken voor kleding. Podiumposities uitgeschreven in een script.
Uitwerken van eventuele belangrijke cameraposities voor LOVO tijdens de show. Backstage stuurt Yannic tijdens het concert het volledige team van vrijwilligers, en artiesten aan.
-Yannic van de Klundert
Bestuur | Design
Al snel na het concert start Dave met het voorbereiden van de repetities . Deze zijn in het begin opgesplitst in Combo, blazers, strijkers en orkest-repetities. Vervolgens wordt een meerstemmige koorzetting voorbereid voor zowel backing-vocals als lead-zang. Tijdens het concert kan Dave via zijn microfoon communiceren met het gehele orkest. waardoor hij het tempo en posities in het arrangement kan aangeven.
- Dave Hanhart
Muzikaal leider
Ron krijgt filmpjes aangeleverd die soms geknipt en geplakt zijn van bijzondere uitvoeringen van nieuwe nummers, maar ook gewoon de opdracht om er zelf een eigen draai aan te geven. Het liefst geen standaard recht toe recht aan-arrangement. Nee...er moet een uitdaging in zitten. Iets wat Oisterwijk in Concert uniek maakt. Tijdens de repetitie worden soms nog correcties gemaakt om de lat nog hoger te leggen. Dit zodat we uiteindelijk een uniek concept hebben. Hier hebben we dan ook een waanzinnige arrangeur aan Ron.
-Ron van Riel
Arrangeur
Tja en dan gaan we met de arrangementen naar Wendell en Esmée. Eerst kijken we bij welke nummers gedanst kan worden. vervolgens moet er een ballans gemaakt worden van de hoeveelheid dansnummers met voldoende rust en verkleed-tijd voor het dansteam. Van elke dans wordt door Wendell een choreografie geschreven.
Bij sommige nummers wordt een complete dansclip nagespeeld waarbij Wendell toch nog een eigen sausje aan toevoegt, zodat het echt zijn versie is. Het werken met de wereldtop is voor Wendell niet vreemd. Hoe bijzonder dat Oisterwijk in Concert door Wendell zijn creativiteit nog betere en professionelere producties neer kan zetten
- Wendell Potters
Dans-choreograaf
Ook Esmée bereid samen met Wendell de choreografie en dans-lessen voor. Elke beweging, elke uitdrukking is van belang. Zware trainingen gaan vooraf aan het uiteindelijk resultaat. Ook worden de artiesten en backing-vocals geschoold in hun dansbewegingen. Vervolgens worden master-repetities gehouden met het volledige orkest en artiesten.
Onderschat niet hoe belangrijk het is om de chemie tussen orkest, artiesten en dans optimaal te laten werken.
Dit maakt de juiste emotie bij zowel het publiek als ons totale team los.
-Esmee Hermans
Dans-choreograve